Köpvillkor

Konsumentskydd
När du som konsument handlar hos oss på Kbeautyspot ingår du i ett köpeavtal, där de allmänna villkoren tillämpas. (Org. nr. 19950730-2611)

För att du som konsument ska få en så behaglig upplevelse som möjligt när du handlar hos oss så tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen, Personuppgiftslagen samt Distans- och hemförsäljningslagen på samtliga köp på Kbeautyspot.se.

Vid eventuell tvist mellan Kbeautyspot och konsument kommer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer följas.

 

Beställning
När du gjort en beställning hos oss skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som angetts vid checkout/registrering. Om orderbekräftelsen inte stämmer ska du omgående kontakta oss på hello@kbeautyspot.com.

Alla våra beställningar betalas genom Klarna.

Om du önskar avbeställa din order innan den skickats så kan du göra det genom att kontakta oss på hello@kbeautyspot.com. Har ordern redan skickats har du möjlighet att returnera din order, se avsnitt Ångerrätt.

 

Leverans
Den normala leveranstiden är 2-5 dagar. Beställningar lagda på helger skickas vanligtvis vardagen därpå. Vid eventuella förseningar, kontakta oss på hello@kbeautyspot.com.

Kbeautyspot levererar alla sina paket och beställningar genom Postnord.

 

Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund (endast privatperson) rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter att din order hämtats ut. Öppet köp gäller i 14 dagar, förutsatt att produkter/na vid returtillfälle är i oförändrat skick och i obrutna originalförpackningar. Vid retur, kontakta kundtjänst på hello@kbeautyspot.com med namn, ordernummer, adress, e-postadress samt vilka varor din returnering gäller. Du som kund står själv för frakt- och expeditionsavgifter vid returnering av produkter. Vid godkänd returnering av ditt köp återbetalas summan för din beställning inom 30 dagar.

 

Reklamation/garanti
Önskar du som konsument att reklamera en defekt eller icke fullständig vara, kontakta vår kundtjänst på hello@kbeautyspot.com. Ange namn, adress, ordernummer, e-postadress samt vad som är fel. Varan är i konsumentens ägo innan vi mottagit den, och du som konsument står själv för frakten och ansvarar för att varan kommer fram till oss på Kbeautyspot. Notera att returen ska skickas direkt till oss och inte till ett postombud.

 

Outlösta paket
Vid icke uthämtade försändelser har vi rätt att debitera konsumenten en avgift som innebär frakten, returfrakten samt hanteringsavgiften. Du får en avisering via mobil eller post när ditt paket har nått närmsta postombud, där ditt paket oftast ligger kvar i cirka 14 dagar.

 

Personskador
Vi står ej för skador som uppstår med våra produkter. Läs ingredienserna på förpackningen eller vår hemsida noga innan du använder produkterna, alternativt rådfråga din läkare innan användning påbörjas.

 

Cookies
Den här webbplatsen innehåller cookies. Vid användning av Kbeautyspots hemsida och tjänster godkänner du att cookies lagras på din dator. En cookie är en textfil som lagras på din dator som låter oss på Kbeautyspot bl.a. se vad du lägger i din varukorg, om du är medlem, och om du är ny eller en återkommande kund hos oss.